Meest gestelde vragen
Projectnaam

Als u van plan bent om een nieuwbouwwoning te kopen dan komt er veel bij kijken. Wij hebben de meest gestelde vragen verzameld. Grote kans dat uw vraag hier beantwoord wordt.


Bij het lanceren van een projectwebsite wordt de informatie die op dat moment voorhanden is gepresenteerd. In deze fase is het voor VanWonen van groot belang dat zoveel mogelijk geïnteresseerden zich inschrijven als belangstellende zodat wij in kaart kunnen brengen waar de klantbehoeften en wensen liggen. Dit doen wij meestal door digitaal de woonwensen te inventariseren en klantpanels te organiseren. De input vanuit de klantpanels wordt verwerkt in de ontwikkeling van het project.

Via de projectwebsite kunt u zich online inschrijven en uw voorkeuren voor woningtype of bouwnummer aangeven. Dit doet u door op de projectwebsite te klikken op de button ‘belangstelling’. Allereerst vult u uw NAW-gegevens in. U ontvangt binnen enkele minuten een bevestigingsmail met daarin een link waarmee u de aanmelding kunt afronden en een account in Mijn VanWonen kunt aanmaken. In deze persoonlijke Mijn VanWonen omgeving kunt u actuele informatie vinden over dit project en belangrijke gegevens inzien, wijzigen of aanvullen én wanneer beschikbaar: online inschrijven. U kunt één of meerdere bouwnummers aangeven die uw voorkeur hebben. U kunt tevens een volgorde in deze voorkeur aangeven. Alleen volledig ingevulde online inschrijfformulieren tellen mee als inschrijving. U ontvangt na de inschrijving een bevestiging per e-mail. Per (toekomstig) huishouden is slechts één inschrijving toegestaan, dubbele inschrijvingen worden uitgesloten. Alle aanvragen binnen de inschrijfperiode maken evenveel kans op toewijzing. VanWonen wil iedereen een gelijke kans geven op een nieuwbouwwoning. Wij gaan ervanuit dat u op het moment van inschrijving een financiele toets gedaan heeft om te bepalen of het voor u financieel haalbaar is. U hoeft geen opgave te doen van spaargelden en inkomensgegevens tijdens de inschrijving.

Mijn VanWonen is een persoonlijke omgeving die alleen voor u toegankelijk is door in te loggen via de projectwebsite. Hier kunt u actuele informatie vinden over het project. Hier kunt u uw persoonlijke documenten vinden en de gegevens van uw contactpersonen.

Na het sluiten van de inschrijfperiode worden alle gegevens van de inschrijfformulieren verzameld en door ons gecontroleerd. Vervolgens worden de woningen digitaal toegewezen. Wij streven er naar om iedereen zo snel mogelijk na sluitingsdatum te informeren over de uitkomst van de toewijzing c.q. loting. Bent u uitgeloot, dan wordt u automatisch op de reservelijst geplaatst.

Na het verkoopgesprek vraagt de klantmanager of u een optie op de woning wilt. Een optie houdt in dat het bouwnummer tijdelijk voor u gereserveerd wordt. Een optie verplicht u nog tot niets en is kosteloos. In deze bedenktijd kunt u uitzoeken of u definitief over wilt gaan tot aankoop van de woning. Uiteraard beantwoorden wij uw vragen graag zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen. Past de woning niet bij uw woonwensen dan wordt de optie geannuleerd. Hiervan ontvangen wij graag een bevestiging per mail, waarna wij vrij zijn om een andere kandidaat te benaderen.

Bij nieuwbouw is er geen kosten kosten (k.k.), maar een koopsom v.o.n. Een koopsom vrij op naam betekent dat u koopt inclusief belasting (21% BTW) en inclusief bijkomende kosten zoals:

* Grondkosten: nadat de opschortende voorwaarden zijn vervallen wordt u over de grondkosten rente in rekening gebracht;
* Bouwkosten, inclusief loon- en materiaalkostenstijging;
* Kosten van architect en overige adviseurs;
* Aanleg- en aansluitkosten van water, elektra en riolering;
* Aanlegkosten telefoon en kabel;
* Gemeentelijke leges;
* Notariskosten voor de aankoop van uw woning;
* Omzetbelasting (nu 21%; eventueel wettelijke wijzigingen van dit BTW-tarief worden aan u doorberekend)            ;
* Kosten Waarborgcertificaat Woningborg   

De kosten die niet in de V.O.N. prijs zitten zijn o.a:
* Kosten voor eventueel meerwerk;
* Abonnee- en aansluitkosten voor telefoon, internet en kabel;
* De afsluitprovisie en notaris- en kadasterkosten voor uw hypotheek;
* Kosten voor het aanvragen van hypotheekgarantie;
* Renteverlies tijdens de bouw;                    
* En vergeet de inrichting van uw huis en de tuin niet, zodat het helemaal uw thuis wordt.

Er zijn geen vragen gevonden.
Francis van der Schoot
Uw Verkoopmanager Drachtstervaart
06-51593859 Mail mij francis@vanwonen.com Inschrijven nieuwsbrief

“Laat mij u helpen uw nieuwe thuis bij VanWonen te vinden”